Friday 9 October 2020

Sărbătorile de iarnă civilizate

Suntem o societate civilizată. Nu se putea altfel.
Stăm la coadă să ne vină rândul. Respectăm legile și dreptul celuilalt, cu minore excepții.
Dacă nu ar fi civilizație ne-am împunge unul pe altul cu sulițe, dar în civilizație ne atacăm sub forme civilizate.

Nu vorbim prea urât folosind cuvinte obscene. Pentru că am înlocuit aceste cuvinte cu aluzii.

Suntem civilizați. Avem telefoane moderne, ne îmbrăcăm decenți, nu facem lucruri ce ar putea atrage oprobriul public asupra noastră, etc.

Dar în sufletul nostru, neștiut de ceilalți zace răutate, ură, pizmă, venin și mult prea mult egoism.
Însă zâmbim policos la oameni pe care i-am zdrobi în picioare. 


Și vin sărbătorile

Ne conformăm tradiției și ne pregătim pentru petrecerea de Crăciun și Anul Nou.
Stăm la cozi politicoși deși în sinea noastră am vrea să se deschidă pământul să îi înghită pe toți cei din față noastră de la casa de marcat.

Dacă ne vin oaspeți de sărbători și printre ei și rude pe care nu le agreem nu le-o spunem în făță de jenă, pentru că suntem politicoși.
Asta dacă guvernul nu închide țara de frica Covid și atunci am vrea să ne viziteze cineva, chiar și persoana pe care nu o suferim.

No comments:

Post a Comment